فهرست نمایشنامه نویسان و کارگردانان شوش
 
گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

معرفی نمایشنامه نویسان و کارگردانان تئاتر شوشبیا

 تئاتر شهرستان شوش نمایشنامه نویسان اندکی را پرورش داده اما آمار کارگردانانش جای بسی امیدواری دارد ... و این یعنی تشکیل کلاس های  آموزش نمایشنامه نویسی و حتی کارگردانی در این دیار امری ضروری به نظر می رسد .

شما مخاطبین محترم را با نویشنامه نویسان و کارگردانان شهرستان شوش آشنا می کنیم :

نمایشنامه نویسان :

عباس کرم الهی 

اولین نمایشنامه خود  به نام کافه ی بهار را در سال 1376 به رشته ی تحریر درآورد و تا کنون از نظر آمار بیش از 50 نمایشنامه کوتاه و بلند در زمینه های اجتماعی ـ بومی و محلی و طنز را نوشته است ..

ایمان دیناروند 

تئاتر خود را با بازی در نمایش امید به کارگردانی عباس کرم الهی در سالن جهاد کشاورزی شوش آغاز نمود و در حال حاضر یکی از نمایشنامه نویسان برجسته ی شوش با بیش ز 32 اثر می باشد 

سید جلال حسینی 

در واقع قدیمی ترین تئاتری شهرستان شوش به شمار می آید و لقب پیر تئاتر شوش را با خود یدک می کشد . وی با بیش از 42 سال سابقه بازیگری ... کارگردانی و نمایشنامه نویسی در کنار خوشنویسی  ـ قصه و داستان پردازی و سرودن شعر تا کنون حدود 15 نمایشنامه را به رشته ی تحریر درآورده است ... سید جلال حسینی در حالا حاضر از تئاتر شهرستان شوش جدا شده و به جمع تئاتری ها اهواز پیوسته است .

حسین یلالی 

یکی از نمایشنامه نویسان با سابقه در بخش طنز به شمار می آید که  بیش از ده دهه فعالیت مستمر را در کارنامه خود یدک می کشد . بیشتر نمایشنامه های یلالی در  ردیف نمایشنامه های کوتاه به شمار می آیند به جز نمایشنامه طنز ازدواج اینترنتی که در سال 1390  که عنوان  پر درآمدترین نمایش تاریخ تئاتر شوش  را از آن خود کرد .

رحیم رشیدی تبار 

رشیدی تبار  در کارنامه خود چهار نمایشنامه را دارد که هنارس یکی از بهترین نمایشنامه هایی است که آن را به مدت ده شب در معرض دید عموم به روی صحنه برد . وی در حال حاضر پس از جدایی از اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و هجرت به شهرستان کرج ، فعالیت هنری خود را  نیز با واحد فرهنگی شهرداری کرج ادامه می دهد .

رضا طاهری شوشی

هر چند بیشتر نمایش های ایشان با استفاده از منابع معتبری چون مقاتل و مذهبی می باشند ، اما نمایشنامه علی گندابی از سری نمایشنامه های بلند و  و واکسی از نمایشنامه های کوتاه ایشان زبان زد هنرمندان شوش به شمار می آید .

مصطفی رحیمی زاده

جوانترین نمایشنامه نویس  شهرستان شوش مصطفی رحیمی زاده است که با نگاشتن نمایشنامه های ایده آلی توجه همه گان را برانگیخت ... وی اگر از کلمه ای به نام غرور دور بماند ، آینده ی درخشانی خواهد داشت .

مصطفی کرمی بالنجانی

در سال 1390 فعالیت خود را با ایفای نقش در دو نمایش خانواده منجلی و شاه طلا و قهوه خانه مه سیی با گروه تئاتر اندیشه آغاز کرد و به خود جرأت داد تا قلم به دست گرفته و نمایشنامه طنز ایستگاه تهران ـ اهواز را به رشته ی تحریر درآورد ..... مصطفی کرمی نیز آینده ی پر فروغی در در انتظار دارد .

کارگردانان 

عباس کرم الهی ـ سید جلال حسینی  ـ ایمان دیناروند  ـ رضا طاهری شوشی ـ عبدالحسین رسته خاک ـ محمود بالویی ـ قاسم لطیف ـ  مهدی شوهانی  ـ حسین یلالی ـ محمود پشتکوهیان ـ سید علی فدایی ـ مالک آریانفر ـ احمد دیناروند ـ عبدالعلی نعیمه ـ  محمد مهدی سالار ورزی ـ  احمد خدادادی ـ فاطمه مولایی 

کارگردانانان آینده  ی شوش :

مصطفی عمله  ـ مصطفی رحیمی ـ معصومه ارجمندیان ـ موسی کرملا چعب 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه